Saturday, October 31, 2015

#kolektif1 - Yaman Ibrahim & Mutual Friends, satu pameran fotografi.

Hai, kali ni aku nak story sikit pasal pameran foto #kolektif 1, yang baru berakhir 30 oktober lepas
. Pameran foto yang bermula pada 3 september ni sepatutnya berakhir pada hujung bulan tu, tetapi pihak MaTic Art Gallery telah bermurah hati melanjutkan pameran tersebut sehingga 30 oktober 2015.Dan yang menariknya lagi, pameran tersebut telah di rasmikan oleh Timbalan menteri Pelancongan, Datuk Mas Ermieyati Samsudin pada 5 oktober 2015. Cerita pasal perasmian ni juga keluar majalah, akhbar serta tivi. Pendek kata glamer la sekejap. hahaha.

Poster Perasmian.

Berbalik kepada pameran kolektif, Pameran kali pertama ini sebenarnya di buat bersempena dengan Hari Pelancongan Sedunia yang jatuh pada 27 sept. Foto2 yang di pamerkan adalah yang merangkumi foto pengembaraan, pemandangan serta potret yang di ambil di serata dunia. Jutaan terima kasih kepada En. Zain Azraai, Pengarah Matic kerana telah mencadang serta membuka peluang kepada saya serta teman2 dari grup fotografer Street 2 street. Berbanyak terima kasih juga di ucap kepada rakan2 fotografer, Datuk Azlie Halim, Tuan Yamin Ismail, Agoes, Safira, Tony, John, Jebat, Razz, Hayati, dan tidak lupa CheRitz serta ramai lagi yang telah bersama2 menyertai pameran ini.


kolektif 1, dalam majalah Santai Travel, nov'15.

Kolektf 1, dalam majalah fotografi Aperture nov'15.

Peluang untuk mengadakan pameran foto di galeri besar serba lengkap begini tidak selalu di peroleh. Jadi di sini aku mengambil kesempatan untuk berterima kasih dari lubuk hati yang paling dalam kepada semua pihak yang terlibat, terutamanya pihak Matic. dengan ucapan "Terima Kasih Daun Keladi", tahun depan sekali lagi. hahaha.
CheRitz, bukan sebarang selfie tu, tengah buat repo...


No comments:

Post a Comment