Monday, March 8, 2010

Hyper Portraits with Yaman Ibrahim













Ada beberapa orang teman yang bertanya aku, apa itu hyper portrait? Tidak pernah dengar istilah itu, kata mereka. Sebenarnya itu adalah istilah yang aku gelarkan keatas foto2 potret yang kini banyak di paparkan di media cetak, terutama iklan. Kebanyakan iklan memerlukan imej yang 'terlebih real', maka sebab itu lah kita melihat foto2 yang menghiasi iklan kelihatan sangat cantik dan 'terlebih real'. Namun untuk menghasilkan foto2 sebegini bukan mudah. Banyak hal yang perlu di perhatikan, terutamanya lighting. Hal yang tidak kurang penting juga adalah kemahiran editing.

Untuk mendapatkan kemahiran ini, kepada sesiapa yang berada di Kota Kinabalu, boleh mengikuti bengkel saya di Studio Pesona pada 27 mac.


Saya akan berkongsi dengan anda tentang bagaimana setting lightingnya, serta bagaimanakah cara editing yang termudah untuk mencapai hasil 'Hyper Portraits', Pengetahuan yang anda dapat ini membolehkan anda mengedit portrait dengan lebih baik, dan kelihatan lebih profesional. 

1 comment:

  1. editing untuk komersil art memang penting.. sebab untuk bidang2 pengiklanan dan seni halus memang kita kena hasilkan pix yang lebih enhance dan hype.

    Saya pasti datang..! confirm.. ehhehehe

    ReplyDelete