Tuesday, May 20, 2014

… fajar masih jauh?


Berbicara soal kejayaan, tak kiralah dalam bidang apa sekali pun yang kita ceburi. Pastinya kita amat amat mengharapkannya bukan? Jika kita menjadi penyanyi, makan besarlah harapan kita untuk menjual sejuta album sekurang kurangnya. Jika kita menjadi pelakon, harapan besar jika dapat menjulang Oscar?
Begitu juga jika menjadi, guru, askar, orang politik hatta pemungut sampah sekali pun, kita tetap mempunyai sasaran dan impian tersendiri.

Meh aku nak cerita tentang menjadi fotografer yang berjaya, Senangkah? Ramai orang cakap tak berapa susah, tapi tak jugak begitu senang! Ini bergantunglah pada bagaimana kamu mentakrifkan kejayaan itu. Ada orang, dapat job 2 kali sebulan yang bernilai 6 ribu, dia anggap sudah berjaya. Ada pulak yang kaut pendapatan 15 ribu sebulan dari hasil fotografi pun dia kira masih ciput.

Aku, sudah hampir 8 tahun menjadi fotografer sepenuh masa, masih lagi belum menyentuh jangan kata KEJAYAAN, birai2 nya pun belum lagi…..


Adakah fajar itu masih jauh…?

















POTY maybank kali pertama aku melepas, tapi aku berjaya juga mencapai impian nak jadi POTY maybank, di tahun keduanya.... 2013! KUNCINYA adalah tidak putus asa!


p.s:
AZAM BARU: cari masa update blog yang tak seberapa ni :)


1 comment:

  1. terima kasih untuk masa yg diluangkan update blog! kita suka baca.

    ReplyDelete