Thursday, June 9, 2011

Island Photo Safari 2011


Sebagaimana tajuknya, begitulah juga menariknya perjalanan acara tersebut. Minggu lepas aku telah mengikuti trip ke pulau pulau di sekitar Semporna Sabah. Trip yang di anjurkan oleh En.Muslianshah ini sangat memuaskan hati, walau pun aku telah pergi ke kawasan2 ini beberapa kali, namun aku sangat teruja dengan trip ini kerana sifatnya yang lebih lasak dan mencabar.

Dalam trip kali ini Muslianshah telah mengumpulkan beberapa orang jurugambar yang terkenal di Malaysia, seperti Ted Adnan, Cedde Prudente, Rabbani Ayub, John Kong, Agoes SK, Stockie serta beberapa orang lagi yang tidak kurang popularnya seperti Lano Lan, Darmin, Rosley, Jimmy dan Alex Azlan. Semua peserta begitu teruja dengan tempat2 yang di lawati seperti mendaki Bohey Dulang dan bermalam di Pulau Maiga. Dua lokasi ini merupakan lokasi yang eksotik bagi para penggemar fotografi.

'Star Trail' yang aku rakam di Pulau Maiga, menggunakan dedahan sehingga 15 minit.
p.s. katanya kat tempat ini ada hantu perempuan berambut panjang. Nasib baik aku bersama beberapa orang rakan. hehe, seram juga mendengarnya.

Pengalaman mengambil gambar 'star trail' di Pulau Maiga telah menyebabkan aku terasa ingin mencuba membuat perkara yang sama di semenanjung, cuma aku perlu mencari kawasan yang bebas dari jerebu ajer lah hehe. Mungkin di pantai timur?

Kanak2 Pala'oh di Pulau Bodgaya, sekali pandang macam dalam citer 'Waterworld' lah

Mungkin bulan disember ini aku akan melanjutkan siri 'Photo Travel' yang pernah aku lakukan tahun lepas. Kali ini dengan kerjasama Pak Mus pula. Ada Yang Berminat? :)

2 comments:

  1. ya ya ya minat !, tapi macam mana nak joint? budak beringus dalam photography macam saya ni boleh ikut serta ke???

    ReplyDelete
  2. boleh saja... haha pakat2 belajar la kita :D

    ReplyDelete