Tuesday, June 28, 2011

Aku penulis majalah...

dua mukasurat Lensa Siswa siri pertama ( bulan Jun 2011)

LENSA SISWA...Begitulah tajuk yang dicadangkan oleh Ketua Bahagian Majalah DBP, Puan Padilah Ali terhadap ruangan fotografi yang bakal aku kendalikan dalam majalah Dewan Siswa. Aku bakal menulis tentang fotografi secara santai untuk di hidangkan kepada para remaja sekolah menengah. Dewasa kini minat remaja terhadap fotografi digital sangatlah memberangsangkan. Masing masing berlumba lumba untuk memiliki sebuah kamera digital, baik jenis kompak atau pun jenis DSLR. Atau sekurang kurangnya telefon bimbit yang berkamera.

Bulan Jun, merupakan bulan pertama artikel ku tentang fotografi digital di terbitkan dalam majalah Dewan Siswa. Aku berharap agar tulisan2ku tentang fotografi digital ini sedikit sebanyak dapat membantu anak remaja kita memahami dunia fotografi ini dengan lebih jelas lagi. Aku akui penulisan ku itu mungkin tidak sempurna 100%, namun dengan sokongan dan semangat yang aku terima dari rakan taulan, aku harap tulisan2 ku untuk ruang Lensa Siswa yang akan datang menjadi lebih kemas dan bermutu.

Akhir kata ribuan terima kasih ku ucapkan kepada Pn Padilah dan En Ghani Abu (editor), di atas peluang yang telah diberikan.
SEKIAN.

7 comments:

  1. tahniah.. semoga sumbangan anda memberi manfaat kepada pembaca khasnya peminat fotografi..

    ReplyDelete
  2. 2 muka surat, agak pendek lah... tapi untuk tulisan secara santai kira OK la kot..

    ReplyDelete
  3. En. Yaman... camne nak contact melalui email???

    ReplyDelete
  4. en Azmi: yamanz66@gmail.com atau melalui mukabuku saja lah... :)

    ReplyDelete