Wednesday, December 9, 2009

antara Kellie's Castle, Ipoh dan Nasi Ganja.....


kellie's castle yang di katakan berhantu....
Pagi semalam aku bersama geng entusias photo ke Batu Gajah Perak, gi melawat mansion uncle Kellie.... sebetulnya dah banyak kali aku lalu kat situ tapi belum pernah sekali pun aku singgah untuk mengambil gambar. Kalau dulu2 tempat tu nampak scarry jerk, sekarang tak tau la pulak.


dari kiri: enche adykasyah, zamrud, kurt G & joe.

Sekitar jam sebelas kami sampai, matahari terik memancar, langit biru. Haaa... seswai sangat untuk IR fotografi nih! nasib baik aku bawak kamera IR(foto2 kat sini semuanya guna kamera IR). Kami berlima tak membuang masa terus mencari angle yang menarik untuk di foto. Mengambil gambar bangunan atau arkitekstur ni sebetulnya agak mengelirukan kerana kita perlu memahami dengan sangat mendalam berkenaan bangunan yang nak di foto... err.. kena amik masa yang lama sket (..untuk aku). Memahami setiap sudut dan dinding serta struktur akan membantu kita merakam gambar yang akan mencermin kan 'jiwa' bangunan tersebut. Yang sememangnya agak sukar untuk di terjemahkan ke dalam bentuk visual foto.


koridor...

Ku cuba-cuba merakamkan gambar Kellie's Castle, seperti yang korang dapat lihat di sini. Berjaya atau tidak bergantunglah pada rasa korang... ha ha..


sebahagian dari runtuhan kellie...

sesudah tu kami ke Bandaraya Ipoh untuk mengisi perut yang kelaparan... jeng jeng jeng.... kitorang pekena .. nasi ganja... kenapa dipanggil begitu? aku pun tak tau. Yang pasti mereka kata kalau dah terkena sekali yang pasti akan datang lagi. Buktinya aku... abis jer makan, terus bungkus lagi, bawak balik hu hu hu.... dah tersangkut kot?? Dalam kedai pelanggan penuh, kat luar panjang beratur..... memang terbukti sangat terkenal. Kopi kat situ pun kaw kaw best! kalau aku singgah ipoh lagi pasti aku akan pekena 'nasi ganja'.

.. nasi ganja..

deretan bangunan lama di Ipoh...

8 comments:

  1. Nasi ganja sama kopi 'o' kaw.. Ipoh mali talak sombong....

    ReplyDelete
  2. ... kena sekali,
    terlambung lambung....
    heppinya...

    ReplyDelete
  3. menarik bro...nasi gan..memang kena repeat..:d

    ReplyDelete
  4. uihh.. kalau repeat, kat ipoh tu bukan nasi ganjh saje ada..... macam macam ada..... :D

    ReplyDelete
  5. Nice ones :). Eh..no pix from tempat limau bali ah? :D

    ReplyDelete
  6. :)... bro, sorang jer yang dok shoot kat situ... teka siapa..?

    ReplyDelete
  7. perghhh..stimmm bang mkn nasi kat situ...hehehe..tak pegi plak gua lok tong...happening ngak tmpt tue...hehe

    ReplyDelete
  8. kalau gua... aku takut sket! takut runtuh.... :P

    ReplyDelete